Μερικά παιδιά ενώ φαίνονται και είναι έξυπνα, προβληματίζουν τους γονείς και τους δασκάλους τους γιατί δεν τα πάνε καλά με τα μαθήματά τους.
Οι ειδικοί διευκρινίζουν ότι οι μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν σχέση με τη νοημοσύνη ενός παιδιού – η οποία μπορεί να είναι υψηλή – αλλά προέρχονται από μια διαφορετικότητα στον εγκέφαλο που επηρεάζει τη λήψη, επεξεργασία κι ανταλλαγή των πληροφοριών.
Δηλαδή, τα παιδιά αυτά καταλαβαίνουν τα πράγματα με έναν διαφορετικό τρόπο.
Όσο πιο έγκαιρα γίνει η διάγνωση των δυσκολιών, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή τους.
Η καταλληλότερη συνήθως ηλικία για να γίνει εντοπισμός της δυσκολίας είναι η Β’ Δημοτικού, αλλά σε κάποια παιδιά ενδέχεται να γίνει και πιο νωρίς.
Στις πιο ελαφρές περιπτώσεις η μαθησιακή δυσκολία ίσως καλύπτεται από άλλες δεξιότητες του παιδιού αλλά γίνεται φανερή όταν αυτό αρχίσει να ασχολείται με μία ξένη γλώσσα.
Ποια συμπεριφορά του παιδιού αξίζει να ενεργοποιήσει το γονιό;
- Δυσκολία στην ανάγνωση (συλλαβιστό διάβασμα, αγνόηση της στίξης, ελάχιστη κατανόηση).
- Δυσκολία στη γραφή (αργό γράψιμο, παραλείψεις, αναγραμματισμοί).
- Δυσκολία στην ορθογραφία (ακόμη και σε κανόνες που ξέρει).
- Διάσπαση προσοχής.
- Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
- Δε θέλει να πάει στο σχολείο.
Φαίνεται τεμπέλικο σε γονείς και δασκάλους.
Αν ο γονιός εντοπίζει κάτι από τα παραπάνω, καλό θα είναι να απευθυνθεί σ’ έναν ειδικό, λογοθεραπευτή, ψυχολόγο ή σε ένα κέντρο μαθ. δυσκολιών του δήμου Δάφνης-Υμηττού (210 9706922 και 210 7650882) ή στο δικό μας κέντρο ξένων γλωσσών. Η επιστήμη στις μέρες μας μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ξεπεράσει τη δυσκολία, να ανοίξει το βήμα του στο σχολείο και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση για το μέλλον του.
Ειρήνη Ράμαλη
Καθηγήτρια αγγλικών Πτυχ. Παν/μίου Αθηνών
Ειδικευμένη στη διάγνωση δυσκολιών μάθησης
Ελάτε για μια εντελώς δωρεάν διάγνωση επιπέδου γνώσεων
Μετά τη διάγνωση που γίνετε με γραπτά test δεν έχετε καμία υποχρέωση προς το elingua.